مقالات تخصصی, وبلاگ

کنترل دمای استخر (دستگاه های گرم کننده و سرد کننده)

دستگاه‌های مختلف گرم‌کننده استخر

پمپ حرارتی

پمپ‌های حرارتی برای استخرهایی با کاور یا پوشش اتوماتیک ایده‌آل هستند، چرا که این نوع هیترها به آهستگی در طول روز کار می‌کنند. این هیتر الکتریکی استخر، می‌تواند با هزینه کمتری نسبت به پروپان یا گاز طبیعی و با یا بدون خورشید، استخر شما را گرم کند. نحوه کارکرد پمپ‌های حرارتی به این شکل است که هوای گرم را به داخل می‌کشند و آن را به آب گرم تبدیل می‌کنند، اما قدرت و توان کامل یک هیتر استاندارد استخر را ندارند.

هیتر گازی استخر

یک هیتر گازی استخر تضمین می‌کند که استخر شما گرم باشد، بدون توجه به آب و هوای موجود. اگر از قبل یک لوله سوخت کشیده باشید، هزینه اولیه‌ی نصب یک هیتر گازی، کمتر از یک پمپ حرارتی است. از طرفی، هزینه‌ی گاز را نیز باید در نظر بگیرید. در بین اکثر دستگاه‌های گرمایش استخرها، هیتر گازی بیشترین افزایش دما را ارائه می‌کند. برخی از هیترهای گازی استخر، به طور خاص با گاز طبیعی کار می‌کنند، برخی دیگر از گاز پروپان استفاده می‌کنند. تصمیم‌گیری بین استفاده از گاز پروپان یا گاز طبیعی، به موقعیت استخر شما و اندازه استخر بستگی دارد.

برای کنترل مقدار دمایی که این گرم کننده ها ایجاد می کنند و برای نظارت بر آن ها از کنترلرهای دما به صورت قطع کن و PID استفاده می شود.

کنترل دما و رطوبت در گلخانه ها

هیتر زمین‌گرمایی استخر

یک پمپ حرارتی زمین‌گرمایی، با استفاده از آب استخر، برای گرم کردن استخر شما کار می‌کند. آب استخر وارد پمپ گرمایشی شده و از روی یک سیم‌پیچ تبخیرکننده که حاوی فریون است، می‌گذرد. همانطور که آب از روی این سیم‌پیچ عبور می‌کند، فریون قبل از عبور از کمپرسور و بعد کندانسور، گرم می‌شود تا تبدیل به گازی گرم شود، قبل از بازگشت به استخر. سپس آب استخر از روی سیم‌پیچ می‌گذرد، گرم می‌شود و دوباره وارد استخر می‌شود و در طول مسیر خود، استخر را گرم می‌کند.

تبادل‌گرهای گرم‌کننده استخر

مانند گرمایش زمین‌گرمایی، یک مبدل یا تبادل‌گر حرارتی می‌تواند تمام گرمای خانه شما را مستقیما به آب منتقل کند. در مقایسه با هوا، آب یک واسطه‌ی کارآمدتر برای انتقال حرارت است. به طور کلی، وقتی که سیستم تهویه مطبوع خانه شما روشن است، گرما معمولا به اتمسفر بازگردانده می‌شود، اما با وجود تبادل‌گر حرارتی، همان گرما در عوض به استخر شما منتقل می‌شود تا به گرم کردن آب استخر شما کمک کند. این نوع هیتر استخر، می‌تواند با گرم کردن استخر شما، با استفاده از این انرژی که قرار بود هدر شود، باعث صرفه‌جویی در مصرف برق شود. هنگامی که استخر شما به دمایی از پیش‌تعیین‌شده رسید، سیستم به حالت خنک‌کننده عادی برمی‌گردد.

دستگاه‌های خنک‌کننده استخر

چیلر استخر

آیا استخر شما در گرمای تابستان، بیش از حد گرم می‌شود؟ آیا در یک منطقه بسیار گرم زندگی می‌کنید؟ آیا استخر شما در معرض نور مستقیم خورشید است؟ اگر چنین است، یک چیلر استخر ممکن است یک مکمل عالی برای تاسیسات استخر شما باشد. بسیاری از صاحبان استخر متوجه این مساله نیستند که دمای آب استخر آنها می‌تواند در طول یک روز گرم تابستان، به نود درجه برسد. با نصب یک چیلر استخر، استخر شنای خود را در تابستان تازه و خنک نگه دارید. چیلرهای استخر یک آپشن اضافه در پمپ‌های حرارتی استخر هستند.

حوضچه آب سرد

دمای حوضچه‌های آب سرد معمولا بین 50 تا 65 درجه فارنهایت است. این دما ممکن است لذت‌بخش به نظر نرسد، اما تجربه سرما می‌تواند برای بدن شما بسیار مفید باشد. آب سردتر می‌تواند استرس و همچنین درد مفاصل و عضلات را با بی‌حس کردن اعصاب و ترشح اندورفین و هورمون‌ها کاهش دهد. به علاوه، فرو رفتن در آب سرد می‌تواند باعث شود بدن شما موادی شیمیایی آزاد کند که علاوه بر تثبیت فشار خون، به مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها کمک می‌کند.

روکش، پوشش یا کاور های اتوماتیک استخر شنا در محیط باز

برای اینکه دمای استخر شنای خود را (که در محیط باز قرار دارد) منظم نگه دارید، کاور اتوماتیک استخر را در نظر بگیرید. افزودن یک کاور، انتخابی عالی است که به سیستم گرمایش یا سرمایش استخر شما کمک می‌کند، همزمان کل هزینه‌های گرمایش یا سرمایش استخر شما را کاهش خواهد داد. با بکارگیری از یک کاور اتوماتیک، صاحبان استخرها شاهد کاهش قابل توجهی در تبخیر آب و هدر رفتن حرارت تا حدود 70 درصد خواهد شد.

به جز تنظیم دمای استخر، کاورهای اتوماتیک استخر یک قابلیت ایمنی نیز هستند، همچنین تبخیر آب را کاهش می‌دهند و در مصرف برق نیز صرفه‌جویی می‌کنند.

قابلیت ایمنی

مشخصا کاور اتوماتیک استخر، نباید جایگزینی برای نظارت بزرگسالان باشد، اما حضور یک لایه محافظتی اضافه، باعث می‌شود که فکر صاحب استخر کمی آسوده‌تر باشد.

کاهش تبخیر آب

یک کاور اتوماتیک، تبخیر آب را کاهش می‌دهد و از هدررفت بیشتر مواد شیمیایی جلوگیری می‌کند. همزمان با تبخیر آب از سطح استخر، مواد شیمیایی نیز با آب تبخیر می‌شوند که به استخری نامتعادل منتهی می‌شود.

صرفه‌جویی در مصرف برق

برای پمپ استخر و فیلتر و تصفیه کردن استخر شنا، از برق استفاده می‌شود. یک کاور اتوماتیک، میزان ذرات و گرد و غباری را که وارد استخر می‌شود کاهش می‌دهد. کاستن میزان ذرات ورودی به استخر، مقدار زمانی که لازم است پمپ استخر شما کار کند را می‌کاهد، که این مساله به کاهش مصرف کلی برق و هزینه‌های مرتبط با آن منجر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code